Viva la vida - Reisverslag uit Ripley, Verenigd Koninkrijk van Naomi - WaarBenJij.nu Viva la vida - Reisverslag uit Ripley, Verenigd Koninkrijk van Naomi - WaarBenJij.nu

Viva la vida

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

15 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ripley

Als ik iets heb geleerd hier in Engeland is het wel dat een pub niet per se een bar hoeft te zijn waar bittergarnituur wordt geserveerd. Het kan ook een restaurant van hoge kwaliteit zijn waar een man die kruiswoordraadsels aan het maken is op zijn iPad een recensent van Michelin blijkt te zijn. Hij was zo enthousiast dat onze pub sowieso in de gids verschijnt.
Een pub kan ook een restaurant zijn waar je je schort moet strijken. Toen me werd uitgelegd hoe ik de strijkplank moest inklappen, omdat ik wellicht thuis een ander systeem had, heb ik maar niet verteld dat ik thuis nooit strijk. Schorten strijken, één van de belachelijkste dingen ooit.
Maar ik heb nog meer geleerd. Hoe het is om keihard te moeten werken voor je geld. Ik werk 48 uur in de week wat ik al afzien vind. Anderen werken nog meer. Of dat je extra van een vrije dag geniet als je werkt. Maandag is The Anchor Ripley gesloten en dus standaard vrij. Toen naar stad geweest meer de bus en ik was zo gelukkig. Had een enorme grijns op mijn gezicht en realiseerde me dat dat kwam omdat ik na hard werken mezelf een vrije dag gunde.
Zelfs in de primark geweest en ik bleef vrolijk. Moest nieuwe witte shirts kopen want ze moeten lange mouwen 'because everyone has to look the same, everything has to make sense.' Manager is nogal een control freak.
In mijn eerste week zijn er al drie Nederlands sprekende stellen geweest en het is een klein dorp dus best bijzonder. Dorp is bijzonderder dan haastrecht trouwens, heeft namelijk ook een duikwinkel en trouwwinkel ja ja.
Door het vele werken heb ik niet echt tijd om iets van Engeland te zien dus dat ga ik daarna maar doen. Nog geen concrete plannen maar die komen nog wel.

Dit is het voor nu. Gauw douchen voor ik moet beginnen, haar is vettig en dat kan natuurlijk niet.
X

Verzonden vanaf mijn Xperia™-smartphone smartphone

  • 15 Mei 2014 - 10:36

    Joke:

    Leuk wat van je te horen.Andre en ik gaan in juni ook naar Engeland.
    Richting Londen is dat bij jou in de buurt? Lekker he hard werken zo weet je
    ook wat dat is, en ga je straks met plezier studeren.
    Geniet er van.
    Liefs Joke

  • 17 Mei 2014 - 21:32

    Ineke:

    Al bijna 2 weken keihard aan het werk, goed van je zeg. Straks krijg je de smaak nog te pakken. En dan wil je niet eens meer gaan studeren. Of toch wel?
    Jammer dat het zover fietsen is, zou namelijk graag om het hoekje kijken om te zien hoe jij daar in je strakgestreken schort aan het werk bent. Een selfie zit er niet in zeker ;-)
    Mocht je nog iets leuks te melden hebben, dan hoor ik het graag natuurlijk. (mag ook persoonlijk hoor)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 17600

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 23 December 2016

Semester studeren in Calgary, Canada

05 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Vamos a la playa

05 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Werken in pub in Engeland

02 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in India

04 September 2013 - 17 November 2013

Backpacken door Griekenland en Italië!

Landen bezocht: