Give a little bit of your love to me - Reisverslag uit Ripley, Verenigd Koninkrijk van Naomi - WaarBenJij.nu Give a little bit of your love to me - Reisverslag uit Ripley, Verenigd Koninkrijk van Naomi - WaarBenJij.nu

Give a little bit of your love to me

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

05 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ripley

Ik ben al twee keer bijna overreden door een auto. Ik kijk namelijk netjes links-rechts-links, wil oversteken en dan komt er zomaar een auto van rechts! Blijkbaar rijden ze hier niet alleen aan de verkeerde kant maar komen ze ook van de verkeerde kant!
Het is donderdag, mijn lievelingsdag want dan ben ik vrij en trakteer ik mezelf altijd op iets lekkers. Veel eigenlijk. Zo ben ik vanochtend naar het zwembad geweest, daarna een cadeau voor mezelf gekocht bij de oxfam winkel en zit ik nu in een cafe een lekkere baguette te eten. En vanavond staat een diner met collega bij onze pub op de planning. De baked vanilla custard met apple sorbet gaat vanaf volgende week namelijk van het menu en die is zoo lekker wauw. Alles tot nu toe is lekker, zelfs de visgerechten!
Over precies 3 weken heb ik mijn laatste werkdag. Tenminste.. Manager is het er niet mee eens en denkt dat ik langer zal blijven.. Begrijp me niet verkeerd ik heb het de vaak erg naar mijn zin. Vooral contact met klanten vind ik ontzettend leuk. Meesten vragen waar ik vandaan kom en hebben dan wel een connectie met Nederland. Twee mensen tot nu toe dachten dat ik nederlandse was door mijn lengte. Twee anderen riepen trots dat ze iets in het nederlands konden zeggen en begonnen vervolgens duits te praten.. Ik legde geduldig uit dat dat duits was en wij een andere taal spreken. 'Ja maar je verstaat het toch!' Reageerden ze.
Ook heb ik een kus gekregen van een klant.. Het was een tafel met twee stellen. Een man was beetje irritante grappen aan het maken maar ik liet me niet kennen en deed mee. Andere man werkte veel in nl dus daar hadden we een gesprek over. Tot ergenis van vrouwlief. Op het eind van de avond kwam de tweede man naar me toe, excuseerde zich voor zijn vriend en gaf me een kus..!!
Chef stond toevallig naast me en verzekerde me dat dat NIET normaal of Engels was.
Dag later zei een oudere, vriendelijke meneer bij het weggaan dat ik mijn mooie lach moest houden.
Manager stond ernaast en riep toen klanten weg waren 'wat doe je met mijn klanten?!' En vertelt nu iedereen dat ik klanten kus.
En er is een vrouw die zeker iedere week komt eten en ze is zo aardig! Ze vroeg om mijn naam en spreekt me nu bij mijn naam aan. En ze vindt t zo jammer dat ik al bijna weg ga haha. Misschien toch maar een carriere in de horeca overwegen. Nee buiten dat leuke aspect is het keihard werken of op doordeweekse rustige avonden wachten op klanten en schoonmaken schoonmaken schoonmaken bleh.
Afgelopen maandag met veel aanwijzingen mijn echte eerste wassen gedraaid pff. Ik zweer bij handwas. Nog steeds dezelfde tube die ik van lieke heb gehad en overal mee naartoe is gereisd! Gierige Hollanders.

Sent from my iPhone

  • 10 Juni 2014 - 18:56

    Ineke:

    Toch lastig om een leuke reactie te plaatsen! Als je daar al als ervaren kracht bezig bent, moet het toch niet moeilijk zijn om in NL ook een leuke baan te vinden in de horeca. Maar of je dat ook wilt, om hier in de plaatselijke restaurants rond te lopen, ik denk niet dat mensen dan net zo spontaan zullen reageren als je nu gewend bent ;-) Wel fijn te lezen dat je het naar je zin hebt daar en dat zelfs visgerechten nu op het menu staan. Maar kijken hoe we dat gaan doen als je terug bent. Kibbeling gaat wel lukken denk ik..
    Succes nog de laatste weken als serveerster/barkeeper/schoonmaakster! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 17652

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 23 December 2016

Semester studeren in Calgary, Canada

05 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Vamos a la playa

05 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Werken in pub in Engeland

02 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in India

04 September 2013 - 17 November 2013

Backpacken door Griekenland en Italië!

Landen bezocht: