Quiero estar contigo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Naomi - WaarBenJij.nu Quiero estar contigo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Naomi - WaarBenJij.nu

Quiero estar contigo

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

20 Juli 2015 | Spanje, Madrid

Hola chicos y chicas,
Mijn derde week alweer in Spanje, al bijna op de helft dus en kan eigenlijk nog steeds geen echt gesprek voeren. Ook al verblijf ik nu bij Jacinta en haar huisgenoot, we praten eigenlijk alleen maar Engels want dat willen zij graag verbeteren. En ik moet eerlijk toegeven dat ik dat na vijf uur school helemaal niet zo erg vind. Valencia was fantastisch, één grote vakantie. Deelde het appartement met vijf Nederlanders, dus dat was net een studentenhuis. Één groot feest. Mijn geluksmoment bestond echter uit elke ochtend naar de bakker tegenover lopen om daar in het Spaans brood te bestellen. Alhoewel ze het de tweede week al voor me pakte zonder dat ik erom hoefde te vragen. Om vervolgens op mijn balkon met NRC op mijn tablet - tot ik die kapot maakte - lekker te ontbijten. We hadden een onwijs leuke groep waarmee we bijna elke dag naar het strand gingen of samen eten en drinken. Ik heb zelfs een whatsapp groep aangemaakt. Ook niet zoveel gestudeerd daar dus en vooral Nederlands gepraat, maar hé het blijft vakantie. De eerste avond gingen we uit eten, we vonden een spot goedkoop restaurant, wat al bellen had moeten rinkelen. Het enige vegetarische op de kaart was 'gegrilde groenten'. De ober keek me raar aan, dus ik legde uit dat het de enige vega optie was, wanneer hij me geruststellend vertelde dat ze ook vis op de kaart hadden staan. Hij kon mijn 'fish are animals' niet zo waarderen en bleef aanhouden dat je die gewoon kon eten. Mijn diner bestond uiteindelijk uit een paar gebakken champignons en paprikas. Het zou niet veel beter worden met uit eten gaan. Amstel radler is ook in Spanje een hype! Dus die hebben we flink ingeslagen. Warning: als je m te lang in de vriezer laat staan, dan ontploft ie. De school organiseert elke avond activiteiten en de eerste avond gingen we mee op de stadstour. Totaal niet over nagedacht dat die natuurlijk in het Spaans was. Het enige wat ik in die 1,5 uur begrepen heb, was dat het park s avonds gevaarlijk is voor meisjes. Die avond gingen we na uit eten te zijn geweest met een groep chillen in het park. Donderdag hadden we sangria class. De docent vertelde welke ingrediënten erin zaten en maakte kannen vol sangria. Begon om 18.00, om 19.00 was iedereen dronken. Ook heb ik meegedaan aan flamenco class, zoals mijn ouders al wisten was dat natuurlijk niet echt aan mij besteed, maar wel echt lachen. Tot Florian naar me toekwam en vroeg: 'mag ik naast jou komen staan, dan lijk ik minder slecht.' gelukkig hielp karma mij toen de docent hem later vooraan plaatste en hij echt wel slechter dan mij bleek te zijn. Zaterdag moest ik de trein naar Madrid hebben. Terwijl ik in de metro zat, viel het me opeens op dat er vier verschillende treinstations waren. Alhoewel mijn gevoel Sant Isidre zei, ging ik het toch maar vragen aan een conducteur. Die vertelde me dat ik naar een andere moest. Maar goed dat ik het gevraagd had! Ik kwam ruim om tijd aan en ging door de beveiliging. Toen ik mijn kaartje liet zien, vertelde de mevrouw me echter dat ik naar station nord moest. Ik rende hysterisch naar buiten en nam een taxi, was maar twee minuten godzijdank, ook al moest ik 7 euro betalen. Maakte me niet meer uit. Tot ik op het station stond en er helemaal geen trein vertrok. Navraag bleek dat ik naar Sant Isidre moest.. Ik sprong in een taxi die me vertelde dat het tien minuten rijden was. Mijn trein zou ook over 10 minuten vertrekken. Door mijn gescheld in de auto reed hij iets sneller dan toegestaan en zelfs een paar keer door rood. Toen de teller voorbij de 7 euro kwam, nog meer paniek. Ik had maar 6 euro, en een briefje van 100 - had mijn borg die ochtend terug gekregen. Bijna huilend vertelde ik het, hij accepteerde het mokkend. Ik rende als een gek naar het perron en sprong de trein in die 3 seconden later vertrok. Pas toen de conducteur was geweest, kon ik rustig ademhalen dat ik in de juiste trein zat. Om 22.15 kwam ik aan in Madrid, Jacinta kon me niet meer ophalen maar had me instructies gegeven. Ik hoefde niet nog een ticket te kopen, zei ze. Toen ik was overgestapt en op het goede station aankwam, kon ik natuurlijk niet door de poortjes. Toen ben ik door een poortje geglipt met een andere jongen.. Mijn tweede zwarte rit hier. Slechte rechtenstudent. Maar wat een goed begin van Madrid!
In Valencia Jennifer ontmoet die nog een week door andulusia wilde reizen en vroeg of ik meeging. Dus mijn ticket een week uitgesteld en nu gaan we naar Sevilla, Cordoba, Granada en Malaga - waar de temperaturen makkelijk boven de 40 graden uitkomen. Super excited!
Hasta luego!

  • 20 Juli 2015 - 23:43

    Kim:

    Dan ik* bleek te zijn, verder wel erg leuk geschreven!!
    Geniet er nog even van en tot gauw.
    X

  • 21 Juli 2015 - 08:45

    Ineke:

    Querido Naomi, muchas gracias! Nos vemos. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Naomi

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 17650

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 23 December 2016

Semester studeren in Calgary, Canada

05 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Vamos a la playa

05 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Werken in pub in Engeland

02 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in India

04 September 2013 - 17 November 2013

Backpacken door Griekenland en Italië!

Landen bezocht: