Oh Mickey, you're so fine. Hey Mickey - Reisverslag uit Calgary, Canada van Naomi - WaarBenJij.nu Oh Mickey, you're so fine. Hey Mickey - Reisverslag uit Calgary, Canada van Naomi - WaarBenJij.nu

Oh Mickey, you're so fine. Hey Mickey

Blijf op de hoogte en volg Naomi

17 September 2016 | Canada, Calgary

Waar te beginnen.. wat is op exchange gaan leuk! Er wordt elke dag wel iets voor ons georganiseerd en iedereen gaat overal naartoe omdat je niets wilt missen. Op een van de activiteiten waar je gratis pannenkoeken met maple siroop als ontbeet kreeg, ontmoette ik een Iraans meisje. Ze vertelde dat ze Nederlands had geleerd een semester lang op haar Universiteit in Iran. Ik was helemaal verbaasd dat je Nederlands kon leren in Iran. Tot ze me demonstreerde wat ze nog wist en begon met tellen: 'Ein, zwei, drei, vier, funf.' Ik heb haar toch maar wel verteld dat dat Duits is en wij dat niet spreken.
Ik heb al zoveel mensen ontmoet waar ik de namen niet meer van weet. Één keer kwam ik iemand tegen die ik herkende en ze begon tegen me te praten. Ik dacht dat ze in mijn groepje van orientatieweek zat maar later realiseerde ik me dat ze de floor person was. Ja dat hoor je goed. Die organiseren activiteiten voor de etage waar we wonen. En laten ons alcohol weggooien als je dat in het openbaar drinkt. Echt gebeurd. De Canadese alcohol wetten worden heel serieus genomen.
De oriëntatieweek in Leiden stond in het teken van studentenverenigingen bezoeken, drinken, feesten en nog meer drinken. In Calgary speelden we spelletjes, kregen we een workshop hoe je een balans kan vinden tussen studeren en je mentale welzijn, wat je moet doen na seksuele intimidatie, dat er niet zoiets bestaat als 'safe sex, only safer sex' en nog meer spelletjes. En soms is het net of ik in een typische Amerikaans film ben beland. Elke faculteit had een eigen yell en gingen die naar elkaar schreeuwen in een grote gymzaal (hey arts this is us, we make everyone jealous. Let's go arts, hey hey let's go arts.)
Rechten studeren is hier een big deal (net als geneeskunde bij ons), maar ik volg hier vakken van de arts faculteit. Ook hebben we naar een wedstrijd american football gekeken (saai). Ik heb in mijn twee weken in Canada al meer gesport dan het afgelopen jaar. We hebben geschaatst in het olympische stadium die zich op de campus bevindt, gevolleybald, hardgelopen en een keer naar de sportschool geweest! Het is zo bizar dat alles op deze campus binnen handbereik is.
Opticien, kapper, duizend eettentjes, boekenwinkel, bank. Het is dan ook gigantisch. Het is tot nu toe heel zonnig en best lekker weer (geen 30 graden though), maar iedereen blijft ons vertellen dat er een zware winter aankomt met gemiddeld -20 graden. Ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen. De meeste faculteiten en gebouwen op de campus zijn verbonden door tunnels zodat je niet naar buiten hoeft. Behalve Cascade Hall, waar wij wonen.
Elke vrijdag is veggie night en ga ik met 8 andere vegetarische meisjes samen eten. Ik ontmoette een vegetarisch meisje en vroeg of ze af en toe samen wilde eten en het is uitgegroeid tot een groep van 9! En het was erg geslaagd. Als toetje aten we kikkererwten met chocolade eromheen. 3 zijn veganistisch dus alles is veganistisch! Dit weekend wordt een dagtrip naar Lake Louise georganiseerd voor Internationale studenten - onze eerste trip naar de bergen! Kan niet wachten.
Mijn huisgenoten zijn alledrie superleuk en we hebben al veel samen gedaan. Toen we de gratis pannenkoeken gingen eten en het Oostenrijkse meisje iets anders ging doen (een auto kopen!!), maakten we dan ook een zielige foto met een lege stoel omdat we haar misten. (zie foto's).

Ps ik werd erg blij van alle lieve reacties op mijn vorige blog :)

  • 17 September 2016 - 17:44

    Oma:

    Lieve Naomi,
    Ik heb zojuist je leuke foto's bewonderd. Zo te zien heb je het erg naar je zin! Je komt toch nog wel terug naar Nederland hè? Af en toe heb ik je nodig voor de boodschappen! ;)
    Geniet van alles daar. Ik wens je een hele fijne tijd en kijk er naar uit om je weer te zien.
    Kan ik je nog verstaan als je terugkomt?
    Heel veel liefs,
    Oma

  • 17 September 2016 - 18:26

    Ineke :

    Helemaal gerustgesteld inmiddels, nu ik weet dat je het daar erg naar je zin hebt, dat is ook duidelijk te zien op de foto's. Natuurlijk mis ik je wel hoor, maar gelukkig gaat de tijd snel. Enne bedankt dat je ook nog even de tijd hebt genomen om wat te schrijven! X

  • 18 September 2016 - 10:48

    Angelique:

    Ha Naomi,
    Echt genieten daar als ik het allemaal zo lees en zie op de foto's! Zo fijn voor je! De tijd zal wel vliegen met al die leuke dingen. Heerlijk meid!
    Geniet van alles!
    Veel liefs,
    Xx Angelique

  • 18 September 2016 - 17:09

    Joke:

    Hoi Naomi
    Alweer een week verder en zo te lezen gaat het je goed af daar in Canada.
    Leuk te lezen dat je fijne mensen om je heen hebt.
    liefs Joke

  • 18 September 2016 - 17:36

    Kim:

    kikkererwten met chocola????

    leuk geschreven naoom,
    mis je!

    xx

  • 06 Oktober 2016 - 12:49

    Ineke:

    Tijd voor een update? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 17599

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 23 December 2016

Semester studeren in Calgary, Canada

05 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Vamos a la playa

05 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Werken in pub in Engeland

02 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in India

04 September 2013 - 17 November 2013

Backpacken door Griekenland en Italië!

Landen bezocht: