Push the button - Reisverslag uit Calgary, Canada van Naomi - WaarBenJij.nu Push the button - Reisverslag uit Calgary, Canada van Naomi - WaarBenJij.nu

Push the button

Blijf op de hoogte en volg Naomi

12 Oktober 2016 | Canada, Calgary

I just got my first A! It was an easy A to be honest. Vorige week had ik mijn eerste examen psychologie en ik maakte me een klein beetje zorgen, omdat het hele onderwijs systeem hier heel anders is. Maar om aan te geven hoe goed een A is ;-), ik heb 35 van de 38 punten gehaald. Nu moet ik wel toegeven dat ik hier eerstejaars vakken volg, maar wat een verademing is dat! Alle andere uitwisselingsstudenten moeten naast alle leuke dingen, hard studeren. Ik niet.
Afgelopen weekend zijn we een weekend weg geweest, naar Jasper National Park. Zeven uur in de auto heen en zeven uur in de auto terug. Terwijl anderen aan het studeren waren, kon ik naar buiten staren, naar de prachtige bergen, helemaal ondergesneeuwd. Met een Nieuw-Zeelandse in de auto betekent dat elke vijf minuten: ‘I loooove the snow. This is so fucking beautiful!’ Wat me er heel anders naar laat kijken.
We verbleven in een AirBnb van Chris, een 60-jarige man, een jager. Het hele huis stond vol met opgezette beesten die hij zelf had vermoord. Typische Canadese ervaring. Omdat het Thanksgiving weekend was, had hij een maaltijd voor ons bereid. Beren- en hertenvlees stonden op het menu. Opnieuw zelf gejaagd. Op mijn menu stond dus een maiskolf en pompoen.
Het is begin oktober en we hebben al -8 graden ervaren. Het baart mij grote zorgen wat november en december gaan brengen. Het doel van veel uitwisselingsstudenten is om de noorderlichten te zien nu we hier zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet kende voordat ik hier kwam, maar nu staat het ook op mijn bucket list. Dus toen we een mail kregen die ons vertelde dat de kans meer dan 50% was dat we ze een avond konden zien, namen we om middennacht na het uitgaan de bus naar Nosehill park en zaten daar een halfuur op een bank in de kou naar de lucht te kijken. Niks gezien. Volgende keer beter.
Voor wie het misschien al was opgevallen, kies ik voor de titel van mijn blogs al sinds jaar en dag een zin uit een toepasselijk liedje. Het begon dit jaar met 'Oh Canada' naar het volkslied dat we al minstens 10 keer gehoord hebben bij Universiteis- en sportsdingen. Daarna kwam 'Hey Mickey', geinspireerd op de yell die we hadden geschreeuwd. Dit keer is het 'push the button'. Onze Oostenrijkse vrienden die een auto hebben gekocht, het is zo'n auto voor 7 mensen, zijn nogal zuinig op hun auto. De achterdeur kan open met een knopje, of gewoon handmatig. Maar het was niet de bedoeling dat we hem handmatig openen, dus werd er een paar keer per dag 'push the button' geschreeuwd, waarna wij in zingen uitbarstten. Zeven uur in een auto maakt mensen niet meer per se minder irritant.
In november hebben we 'Reading days', donderdag en vrijdag zijn we dan vrij. Ik heb een vlucht naar Toronto geboekt om de Niagara Falls te zien, maar vroeg me toch af wat 'reading days' precies inhouden. Een Canadese vriendin vertelde me dat de periode voor de examens in december de periode is waarin de meeste studenten zelfmoord plegen omdat ze de stress niet aankunnen, dus daarom heeft de Universiteit besloten twee vrije dagen in te lassen. Dus... veel plezier in Toronto!
Had me in de orientatieweek opgegeven op de mailing lijst van de international friendship group en kreeg vorige week een mail dat ze gratis muffins en scones hadden, dus ging er samen met een Canadese vriendin heen. Was heel gezellig en de muffins waren heerlijk maar achteraf vertelde ze me 'Ik wist niet dat het een Christelijke club zou zijn.' Het was mij niet opgevallen, maar ze had gelijk, blijkbaar was ik de enige die gemist had dat dit een Christelijke groep was. Misschien kom ik nu wel in de hemel.

  • 12 Oktober 2016 - 08:42

    Ineke:

    Mooie foto's , maar ik mis een foto van het boedha beer menu ;-) en wat ik uit je verhaal proef, zou je best wekelijks kunnen schrijven... X

  • 12 Oktober 2016 - 20:48

    Angelique:

    Hoi Naomi,
    Zo fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! En ik kan het mij voorstellen als ik je verhalen lees! Zoveel nieuwe avonturen! Leuk al je foto's. Geeft een goed beeld.
    Als vegetarier bij zo'n jager eten... Het is weer eens wat anders! Haha, goede woordkeuze inderdaad! Klinkt heel anders dan 'geschoten'! Doe dan inderdaad maar die maiskolf met pompoen. ;)
    Ik hoop dat je het noorderlicht kunt gaan zien. Zo bijzonder!
    Veel plezier lieve nicht!
    Carpe diem!
    Xx

  • 14 Oktober 2016 - 18:41

    Lieke:

    Ik vind de reading days echt een fantastisch idee. Ik krijg al helemaal een romantisch beeld voor me van jou in de jaagberghut, als je aan het lezen bent, terwijl het buiten heel hard sneeuwt. Het zal vast minder romantisch en kouder in het echt zijn, maar het idee is leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 17595

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 23 December 2016

Semester studeren in Calgary, Canada

05 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Vamos a la playa

05 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Werken in pub in Engeland

02 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in India

04 September 2013 - 17 November 2013

Backpacken door Griekenland en Italië!

Landen bezocht: